ECONOMIA I TREBALL
Comerç Turisme i Consum

El Prat, rècords a baix cost

Eduard Cuscó
Eduard Cuscó

L’Aeroport d’El Prat torna a ser notícia, ja que segons ha informat el director General d’AENA, enguany se superaran els 50 milions de passatgers, un nou rècord per a un aeroport que ha duplicat els usuaris en tan sols vuit anys, arribant al llindar de les 100 companyies aèries operant, les quals permeten viatjar fins a 212 destinacions.

Malgrat el pes significatiu que ha agafat El Prat en nombre de viatgers, hem de lamentar però que, en contrast, és un dels aeroports d’Europa amb més retards i cancel·lacions, un problema que sembla haver-se cronificat els darrers mesos.

La causa d’aquestes problemàtiques la trobem en diversos factors: vagues, avaries, situacions meteorològiques adverses o limitacions a l’espai aeri europeu. Però què fa que El Prat sigui una de les destinacions amb més retards en comparació a les altres destinacions?

La resposta la tenim en el model de baix cost de moltes aerolínies que hi operen, les quals programen gran quantitat de viatges en un marge de temps excessivament limitat entre vol i vol. Si tot va bé, perfecte, però si hi ha qualsevol incident o imprevist com els esmentats, es comencen a encavalcar retards, que a partir d’aquell moment se succeeixen en cadena durant la resta de la jornada. Per fer-nos-en una idea, Vueling representa una quota de mercat de gairebé el 40% del conjunt de l’aeroport, una aerolínia de baix cost que ha arribat a tenir, els dies més crítics, fins a un 53% de vols retardats o cancel·lats aquest estiu.

Si volem tenir un aeroport de primera, caldrà que des de les administracions es vetlli perquè més enllà de ser un hub, El Prat també destaqui per la qualitat dels seus serveis i els de les aerolínies que hi operen, i així garantir que Barcelona i Catalunya representen destinacions turístiques amb uns serveis i infraestructures de qualitat, començant per la seva principal porta d’entrada.

 
Eduard Cuscó
Comissió sectorial de Comerç, Turisme i Consum
Esquerra Republicana
comerçturisme@esquerra.cat




Comentaris

  • Eduard Bcn

    Gràcies! Què hauriem de fer mentrestant des de Catalunya? (Mentre ho gestioni AENA)

  • Narcís ribot Fontcoberta

    Mentre el model sigui centralitzat i en mans d'AENA a Madrid no hi ha res a pelar. Només Romania té un model similar. A les europes la gestió pública-privada afavoreix la competència. A Girona els dimarts d'hivern hi ha 3 vols. Però els empleats d'AENA són els mateixos que a l'estiu amb més de 100 vols

5 -10 -20 -tots
1


El comentari s'ha enviat correctament