ECONOMIA I TREBALL
  • Carles Soriano
    Comerç Turisme i Consum

    El model de comerç als municipis republicans

    Les eleccions municipals s’aproximen i és moment de remarcar que a Esquerra tenim un model molt clar de comerç per a les nostres ciutats i pobles. En primer lloc, és bo recordar que, l’any 2014, amb l’entrada d’Esquerra al govern de la Generalitat, es va elaborar el concepte urbanístic de la trama urbana per delimitar els nuclis urbans. En aquest sentit, es va aconseguir la norma general per la qual s’establia que tota l’activitat comercial calia dur-se a terme dins els cascs urbans, evitant la proliferació de les grans superficies fora de les ciutats.

  • Isaac Albert
    Comerç Turisme i Consum

    Comerç: ordenació i planificació

    Si volem fer una aproximació a la situació del comerç a la demarcació de Barcelona, disposem de l’enquesta realitzada per la Diputació de Barcelona on s’analitza els hàbits de compra i de consum dels ciutadans del territori. Un estudi per conèixer els hàbits de compra, així com la percepció de l'oferta comercial als nostres pobles i ciutats. Els resultats, en general, i amb algunes excepcions, son força positius.   La valoració de la oferta comercial és bona, així com una percepció positiva dels horaris, de la professionalitat del sector, de la varietat de l'oferta, la qualitat dels productes, dels mercats municipals i també dels mercats de venda no sedentària.

  • Eva Baró
    Comerç Turisme i Consum

    Mercats i botigues, imprescindibles per enfortir el teixit humà d'un país

    El passat 22 de setembre, en el marc del Consell Nacional, escoltàvem una carta que l’Oriol Junqueras dirigida al consellers i conselleres nacionals. Ell ens explicava que no era “creïble ni possible defensar la construcció d’un país millor sense vocació de servei, sense intentar millorar el dia a dia dels nostres ciutadans i ciutadanes”. I insistia en que, per a nosaltres, la independència era “la via per tenir les millors eines per millorar la vida de la gent, no l’excusa per a no fer servir les eines de les que ja disposem ara”.

  • Comerç Turisme i Consum

    Jornada: El model comercial de la República Catalana

    El dijous 16 de febrer, en el marc de la campanya participativa "La República que farem", va tenir lloc la jornada "El model comercial de la República Catalana" en la que en Carles Soriano, president de la sectorial de Comerç, Turisme i Consum, va presentar els pilars de la República en aquest àmbit: http://www.larepublicaquefarem.cat/ambit/comerc Prèviament, en Pere Aragonès, secretari nacional de Política Econòmica i Coneixement d’Esquerra Republicana, va donar la benvinguda i va presentar la jornada, en la que va exposar que "el comerç va més enllà dels aparadors, hauriem d’abordar el que hi ha darrera, el pes de la distribució comercial, regular per evitar situacions de domini, i fer-ho de la manera més neta i transparent possible perque tothom sàpiga les regles amb les que es mou".