Comerç Turisme i Consum

El procés sobiranista incrementa l’afluència turística

D’ençà la multitudinària manifestació de l'11 de setembre de 2012, sota el lema “Catalunya nou estat d’Europa”, la qual va sacsejar els mitjans informatius globals, no hem deixat de fer sentir la nostra veu. El passat 11 de setembre vam ser partícips de la “Via Catalana” i molts van establir el paral·lelisme històric amb les antigues repúbliques bàltiques i la seva “Cadena Bàltica”.

La marca Catalunya, ja famosa al món per la nostra destacada oferta turística, s’ha enfortit arran dels moviments sobiranistes protagonitzats per gran part de la seva població, ha fet arribar a tots els indrets del mon la nostra situació, el que volem i com estem de sotmesos a una democràcia de pega en mans de dretes.

Els nostres turistes estrangers, els quals enguany han registrat un nou record històric d’afluència amb 14 milions fins el novembre, (establint Catalunya com a primera destinació estatal de turistes estrangers) són el nostre millor boca-orella, arriben aquí i veuen la situació real i en retornar al seu país són emissaris de les nostres esperances i aspiracions. Recolzats per les xarxes socials escriuen el nostre diari del qual tot el món és testimoni.

Vivim entre poders que intenten embrutar el procés sobiranista, esgrimint tota mena d’excuses no fonamentades, entre elles que el moment polític en el qual ens hem endinsat ens fa perdre PIB al baixar el turisme nacional. Segons les seves fonts, el fet que Espanya segueixi immersa a una crisi que afecta a la majoria de la població no té res a veure, no ens expliquen que aquesta tendència a la baixa es produeix des del 2008 i que es trenca només per les comunitats autònomes més properes les quals han disminuït els viatges a l’estranger per optar pel turisme de interior.

El discurs de la por radiat des de fa anys ja no el tenim en consideració, i pas a pas de forma totalment pacífica ens acostem al nostre alliberament, que siguem els escriptors de la nostra propia història i que sigui el poble qui esculli el que vol.


Esther Querol Castillo
Vocal de la sectorial de Comerç, Turisme i Consum