Comerç Turisme i Consum

Catalunya, una destinació competitiva

Catalunya va batre el 2013 el seu propi rècord en l’arribada de turistes estrangers, arribant juntament amb els visitants i turistes espanyols als 20 milions. Aquesta tendència, lluny de minvar segueix augmentant, fent del nostre país una potència turística, amb un pes valuós en el PIB català.

Els darrers estudis apunten no només a aquest increment, sinó també a una creixent fragmentació de la demanda. Un client més expert que no només ens tria per un motiu, sinó per diferents variables. Un client al que cal conèixer per poder satisfer i treure’n un millor rendiment.

És necessari obrir un diàleg per saber quins perfils turístics ens interessen més, a nivell estratègic, i en quina tipologia de destí ens volem convertir a fi d’aplicar les polítiques estratègiques necessàries, tant per desenvolupar polítiques públiques locals i nacionals, com per ajudar als nostres empresaris a l’adaptació i creació de productes que satisfacin aquesta creixent segmentació.

L’exigència dels actuals turistes, així com la necessitat de diferenciar-nos de la competència, fa necessari oferir un servei de qualitat, que passa per la incidència en la formació tant dels gestors turístics com dels treballadors del sector.

Ara és l’hora de creure en el nostre país, en la nostra capacitat per absorbir aquesta creixent demanda exigent i donar a conèixer tan Catalunya com els Països Catalans com el que son: una destinació versàtil amb àmplia oferta turística, un valuós patrimoni cultural, diversitats de recursos turístics i els millors estàndards de qualitat.


Esther Querol Castillo
Comissió sectorial de Comerç, Turisme i Consum