Comerç Turisme i Consum

Les grans infraestructures catalanes, un gran negoci per Espanya

Un dels motius pels quals no interessa que la independència de Catalunya sigui una realitat són els beneficis que s’aconsegueixen de les nostres infraestructures, com ara l’aeroport del Prat.

L’aeroport del Prat és, amb diferència, el més rendible dels quaranta-vuit que hi ha, gestionats per AENA, a territori espanyol i representa pràcticament la meitat dels guanys que va obtenir AENA al 2014, amb més de 330 milions. Aquests resultats són a anys llum de l’aeroport de Barajas-Adolfo Suárez que va obtenir uns beneficis de poc més de 25 milions.

Mentre que la diferència de viatgers entre Barajas i el Prat és mínima, els guanys per les instal·lacions catalanes són molt més fructuosos i això cal agrair-lo principalment al Turisme i a l’aposta de les companyies aèries que n’operen, les quals atenen la demanda dels seus clients.

També caldria reivindicar la diferència dels serveis que s’ofereixen als clients en detriment dels usuaris del Prat, els quals no compten ni amb magazín de l’aeroport, ni guarderia, ni sales de jocs per infants...

Tot i la importància i magnitud del nostre principal aeroport encara ens fan fer escala per molts dels vols intercontinentals, fent-nos passar per Madrid. A més durant els propers anys AENA té previst augmentar les taxes aeroportuàries, les quals faran que les companyies també augmentin els preus, un negoci encara més lucratiu per als següents tres exercicis.

Serà just que els nostres ciutadans i els nostres turistes paguin més tenint en compte els marges de beneficis amb els que s’estan treballant? Volem que se’ns segueixi tractant com una regió de segones o com la nació que som? Cal perpetuar aquest vassallatge amb Madrid?


Esther Querol Castillo
Comissió sectorial de Comerç, Turisme i Consum
Esquerra Republicana