Comerç Turisme i Consum

Sí a nou model turístic de país basat en la qualitat, la sostenibilitat i la marca Catalunya

Eduard Cuscó
Eduard Cuscó

No a un estat que limita la promoció exterior del nostre país, com és el cas del sistema aeroportuari centralitzat

Recentment hem pogut saber, més enllà de que l'estat espanyol és una excepció mundial en la gestió centralitzada del sistema aeroportuari, que un conveni relativament nou firmat entre Rússia i Espanya pels vols transsiberians que tenen com a destinació una ciutat no russa, estableix que Madrid sigui l'única ciutat d'origen i destí dels vols que passen per aquest espai aeri rus. Com és obvi les limitacions aeroportuàries de no aconseguir la independència seran evidents tan pel que fa al creixement del nostre principal aeroport, com per a poder connectar-nos millor amb la resta de continents, un fet clau també pel nostre país, si pretenem captar el turisme de més valor afegit, i deixar en un segon terme el de low cost.

Sí a una República amb un nou model turístic que, basat en la qualitat i la sostenibilitat, impulsi la marca Catalunya al món

En aquest sentit, una Catalunya independent seria capaç de connectar-se millor amb la resta del món, i per descomptat pel sol fet de comptar amb les eines d'un estat podríem consolidar també la marca Catalunya com mai fins ara hem pogut fer-ho. Si a aquest fet hi afegim que amb aquestes noves eines el nostre país podrà destinar més recursos a polítiques de promoció i ordenació de l'activitat turística, és evident que més enllà de millorar-ne la governança, la consolidació de la marca Catalunya permetrà que la independència obri portes per exemple a nous organismes internacionals o bé potenciar el nostre territori encara més com a destinació de turisme de congressos i convencions, i per tant a turisme de qualitat.


Eduard Cuscó
Vicepresident de la sectorial de Comerç, Turisme i Consum
Esquerra Republicana
comercturisme@esquerra.cat

Vols saber-ne més? Visita la República que farem