Comerç Turisme i Consum

Més comerç, millor turisme i un consum més responsable

"Amb ERC al capdavant del Departament d’Empresa i Treball, l’impuls de les polítiques vinculades al comerç, turisme i consum han fet un salt endavant important"

Eduard Cuscó Puigdellívol
Eduard Cuscó Puigdellívol

 

 

Amb ERC al capdavant del Departament d’Empresa i Treball, l’impuls de les polítiques vinculades al comerç, turisme i consum han fet un salt endavant important. En aquest article en destaquem algunes de les més importants.

En primer lloc el turisme català ha passat a disposar del Compromís Nacional per un Turisme Responsable, l’eina que permetrà implementar un nou model turístic socialment just, ambientalment responsable, territorialment equilibrat i reconnectat amb els elements identitaris del nostre país. Més de 187 entitats adherides al compromís faran de catalitzadors conjuntament amb la Generalitat de Catalunya per tal d’aconseguir aquests objectius.

En segon lloc, en el marc dels Next Generation, la Generalitat també ha tirat endavant polítiques d’impuls a la digitalització i la sostenibilitat en l’àmbit del comerç. En destaquem la partida de 15 milions d’euros que l’any 2022 es va posar en marxa per impulsar projectes de noves tecnologies enfocats a millorar l’estratègia comercial en línia ,o bé a finançar l’adquisició d’eines tecnològiques per als establiments comercials físics. També es vincularen aquests ajuts al finançament de projectes que tinguessin per objectiu la reducció del consum d’envasos i embalatge, o bé la instal·lació de sistemes digitalitzats de punts de recollida.

Per últim, l’Agència Catalana del Consum ha impulsat nombroses campanyes per tal degarantir el compliment de les normes de funcionament de les empreses, evitar pràctiques fraudulentes i defensar els interessos de les persones consumidores. De totes en destaquem, en primer lloc, les 18 companyies aèries sancionades per vulnerar els drets dels consumidors i per resistir-se a subministrar dades a la inspecció de consum. Durant les rebaixes del Black Friday també van haver-hi sancions; es va detectar que una cinquantena d’empreses feien ofertes irreals que no representaven una rebaixa respecte els preus de les setmanes anteriors i per tant suposaven un engany. En tercer lloc, també volem destacar l’esforç fet per tal de fer complir la llei 24/2015 a grans tenidors d’habitatge que no oferien una alternativa de lloguer social a famílies amb situació de vulnerabilitat; s’han executat 91 sancions per un valor de 2,2ME.

 

Eduard Cuscó i Puigdellívol

President de la sectorial de Comerç Turisme i Consum

comercturisme@esquerra.cat